Po osmih mesecih

Kar dolgo je tega, ko sem zadnjič odprl tale blog. Še dlje od takrat, ko sem spisal zadnji sestavek. So bili pa odzivi, ki sem jih dobil od naključnih obiskovalcev in od mojstrov, ki so bili v blogu omenjeni večinoma kar vzpodbudni. No, nekateri so se pritoževali, da jim zbijam ceno.
Kot kaže, je moje pisanje doseglo svoj namen. Bi bilo pa verjetno zanimivo prebrati, kako se hiša obnese v praksi. Vseljeni smo že več kot 8 mesecev, preživeli smo vroče poletje in sedaj smo sredi mrzle zime. Dovolj za prve ocene.

Najprej pa naj naštejem dela, ki smo jih opravili po vselitvi. Vroče junijsko sonce nas je opomnilo, da ob velikih steklenih površinah brez dobrega senčenja ne bo šlo. Temperature so v notranjosti dosegale tudi 29C. Na srečo so relativne nizke nočne temperature omogočale mirno spanje.
Po nekaj obiskih svetovalca s podjetja Senčila Bled, smo za spodnje nadstropje izbrali zunanje žaluzije z Z profilom (90mm). Poleg tega, da so nam bile oblikovno najlepše, zagotavljajo tudi boljše senčenje in lepše zapiranje. Že vnaprej so električarji pripravili vse potrebno za vgradnjo motornega pogona (električni priključek na zunanji strani okna in stikalo v notranjosti hiše).
http://www.sencila-bled.si/zaluzije_zunanje.php
Za okna v zgornjem nadstropju je bila odločitev težja. Senčenje oken nepravilnih oblik je precej težje. Kakšnih posebno dobrih rešitev seveda s primerno ceno ni. Zato smo za začetek izbrali kar notranje plise zavese. Če nam bo prevroče, pa bomo kasneje na južni strani dodatno vgradili tudi screen rolo senčila.
http://www.sencila-bled.si/plise_zavese.php
Dodatno smo za eno okno v vsakem prostoru vgradili tudi komarnik, tako da imamo poleti lahko to okno na stežaj odprto.
Cena tutto completo je okroglih 5000Eur. Hitra poizvedovanja pri ostalih ponudnikih so me prepričala, da bistvenih odstopanj v cenah ni. Ker sem imel s Senčili Bled zelo dobre izkušnje, odločitev ni bila težka. Res so celotno delo kvalitetno opravili v dogovorjenem roku.
Kot se to rado zgodi, ekstremnih temperatur v drugem delu julija in avgusta ni bilo, tako da ne morem presoditi, kako se senčenje obnese pri 35 stopinjah in čez. Lahko pa zagotovim, da ob normalnih poletnih temperaturah okoli 300 notranja temperatura ni presegla 23 stopinj. Še celo zgornji prostori nikakor niso bili prevroči.

Naslednje veliko delo, ki so ga še opravili mojstri, je bila ureditev okolice hiše. Potrebno je bilo vgraditi ponikalnice, speljati deževnico v cisterno, okoli hiše zabetonirati pot, izolirati teraso in čez izolacijo zabetonirati estrih, položiti robnike, na dvorišče nasuti pesek, pa verjetno bi se še kaj našlo.
To delo so po daljšem prigovarjanju opravili Zidarstvo Grilc in njegovi podizvajalci. Kvaliteta dela ni bila niti približno taka, kot sem pričakoval glede na izkušnje pri gradnji kleti. Med drugim so mi kljub opozorilu kar dvakrat pretrgali zemeljske kolektorje za toplotno črpalko. Račun za vse skupaj pa je pomenil še en pravi šok, 5000Eur in to z eno samo postavko – delo in material. Zahteval sem račun s precizno specifikacijo. Tega sem resda dobil, a končna cifra je bila še večja. Ugotovil pa sem, da je količina vgrajenega betona več kot pol manjša kot tista zaračunanega. Cena peska je bila precej večja, kot sem se dogovoril z izvajalcem, ki je pesek po dvorišču položil. Tudi cene ostalega materiala so bile glede na cene v trgovini precej napihnjene. Na žalost predračuna prej nisem zahteval, sem pa naivno pričakoval, da se bomo pogovorili o mojih ugotovitvah in ceno tudi znižali. Nak! Kar nekaj mesecev je trajalo, da smo se uspeli dobiti, pa še takrat to nikakor ni bil pogovor. Pred očmi mi je mahal z dobavnicami, vpil, da cene, ki so mi jih govorili njegovi izvajalci ne držijo, pa da mi je klet sezidal za socialno ceno, grozil s sodiščem… Končalo se je z barantanjem in za 4500Eur se je pomiril, jaz pa tudi nimam živcev, da bi nadaljeval s prepirom. Vem, da me je na koncu vsaj za 500Eur prinesel naokoli, ampak naj bo, samo da nimam več opravka z njim.

Pred jesenjo je sledila še montaža radiatorjev in pa priključitev deževnice na sistem. Tudi to je vzelo novih 1000 in več Evrov.

Vsi naši računi so tako izčrpani, mojstrov ne spuščamo več v hišo. Namesto mobilca, s katerim sem v prvih mesecih gradil hišo, sem v roke raje prijel lopato, čopič, kladivo. Vrt, travnik okoli hiše sem uredil z lastnimi žulji. Nametati je bilo potrebno tudi do 40cm materiala. Sem bil kar vesel, da parcela ni večja kot 500m2.
Leseni del nadstreška in pergolo sem nekajkrat prebarval in s tem zaščitil pred jesenskim dežjem. Tudi beton na terasi in na potki okoli hiše sem zaščitil s Hidrostop elastic vodotesno maso.
Po prvem dežju sem se preselil v klet. Stene sem nekajkrat prebarval z apnom, tla prekril s toplim podom, v shrambah pa z ilovico, izdelal police…

Sedaj pa izkušnje. Na splošno je počutje zelo prijetno. S tem se strinjajo tudi mnogi obiskovalci, ki jih imamo sedaj v hiši precej več kot prej v stanovanju.
Po predalčkih gre pa takole:

HIŠA
O skeletu lahko povem le to, da drži. Tudi izolacija opravlja svojo vlogo, mogoče ne ravno 100% tako, kot v reklami. Na empirično potrditev čakam Borisa, da hišo slika z infrardečo kamero, kar je tudi obljubil.
Lesene obloge sten se od vgradnje bistveno niso spremenile, razpok ni videti. So se pa te pojavile na lesenem stropu pritličja. Ampak na to smo bili opozorjeni, tako da nas v bistvu ne motijo. Mogoče bi bilo vseeno bolje, če bi doplačali še tistih 1000Eur in s tem dobili kvalitetnejšo masivno ploščo tako imenovane stanovanjske kvalitete.
Knauf drži in proti pričakovanjem na stikih ni nobenih razpok.
Pri oknih in vratih kakšnih večjih pripomb nimam. Mogoče se le vrata proti balkonu težje odpirajo. Mislim, da bo potrebno nastaviti okovje.

PARKET
Seveda sprva vidiš vsako tudi najmanjšo poškodbico in se sprašuješ, ali je parket premehek ali bi bil polakiran trpežnejši. Na splošno pa lahko rečem, da toplina oljenega parketa odtehta morebitno večjo občutljivost. Še posebej smo zadovoljni s parketom v kopalnici.

ELEKTRIKA
Večjih težav ni bilo. Sem se pa kar precej ukvarjal s samo porabo. Ugotovil sem, da je glede na število ljudi v gospodinjstvu še kar zmerna (okoli 10kWh na dan brez ogrevanja in tople vode), čeprav večja kot sem pričakoval. To gre na račun starejših strojev (skrinja, pralni stroj) in tudi pokvarjenega hladilnika, ki ga ravno sedaj poskušamo zamenjati. Tudi električni štedilnik porabi kar nekaj energije.

VODA
Z uporabo deževnice ni težav. Črpalka Danfoss deluje brez problemov. Tudi količina vode z zalogovnika pokrije porabo (WC kotlički in pralni stroj) za več kot en mesec. Pravzaprav nam je deževnice zmanjkalo le poleti, ko sem obilno zalival vrt.
Toplo vodo nam relativno poceni greje toplotna črpalka. Natančno kako poceni še nisem ugotovil, saj poleti še nisem imel vgrajenega števca samo za toplotno črpalko. Ocenjujem pa, da gre za toplo vodo okoli 2 do 3kWh na dan.
Še najbolj pa nas moti, da je v kuhinji potrebno pretočiti kar precej hladne vode, da začne iz pipe teči topla. Vgrajena cirkulacija ni ekonomična, saj se voda v ceveh, ki tečejo po hladni kleti, zelo hitro shladi. Razmišljam o tem, da bi v kuhinji vgradil majhen čisto navaden bojler, ki bi shranjeval in po potrebi dogreval toplo vodo.
Pa še to, da ne pozabim. Termostatske pipe v kopalnici so vredne vsakega dodatnega evra. Voda je vedno ravno prav topla, konec je pritoževanj o prevroči ali prehladni vodi. Tudi raindance tuši so prav prijetni.

OGREVANJE
Ja, tu smo pa naredili kar nekaj napak. Nekaj jaz s samo izbiro sistema, nekaj pa tudi mojstri z izvedbo. Prva napaka je mešanje radiatorskega in talnega ogrevanja. Izvedba in regulacija takega sistema je precej bolj kompleksna in seveda kar nekaj dražja. Mogoče je namesto o radiatorskem bolj smiselno razmišljati o stenskem ogrevanju.
Naslednja napaka je izbira peči, ki ima slab izkoristek in je tudi prešibka. Pravzaprav je za stalno konstantno ogrevanje dovolj močna tudi v teh zimskih dneh, odpove pa pri hitrih večjih spremembah, ko npr. želim otroške sobe na hitro segreti za nekaj stopinj.
Sumim, da je dodatna napaka, vgraditev enostavnega poceni zalogovnika, ki, vsaj zdi se mi tako, energijo le porablja (po meritvah nekaj kWh na dan) v sistem pa ne prinaša nobene stabilnosti. Načrtujem, da ga bom iz sistema izklopil. Čakam na malce toplejše dni, trenutno tega ne upam. Kaj pa če ne bo delovalo?! Ostali družinski člani me bodo križali.
Odpravili smo tudi nekaj napak, npr. ponavljajoči alarmi na peči, vgradili hidravlično kretnico, pravzaprav so se mojstri kar izmenjavali v kurilnici. S samo regulacijo pa sem se pozabaval kar sam.
Sistem smo na koncu uspeli korigirati pred zimo, tako da imamo sedaj, ko so nočne temperature pod -15C in tudi dnevne krepko pod 0, v dnevnih prostorih okoli 20C v spalnih pa okoli 17C. Le poraba je malce večja kot sem pričakoval. Skupaj s toplo vodo v teh hladnih dneh porabimo dobrih 30kWh na dan skupaj z vsemi vodnimi črpalkami in ventilatorjem za prezračevanje.
Naj omenim še to, da v sončnih dneh kot radiatorji še najbolje delujejo okna Tudi v teh sibirskih dneh, se temperatura v prostoru kar hitro dvigne za dve do tri stopinje.

PREZRAČEVANJE
Deluje, zrak je vseskozi svež, imam pa občutek, da izkoristki niso prav visoki oz. da je poraba energije za ogrevanje ob vključenem prezračevanju kar nekaj kWh na dan večja. Ampak oken nam ni potrebno vseskozi odpirati, kar pa tudi nekaj šteje.

SHRAMBI V KLETI
Tale shramba (pravzaprav sta dve, saj se krompirja in jabolk ne sme shranjevati skupaj) pa zasluži posebno poglavje. Deluje tako kot sem pričakoval. Ilovica na tleh ohranja vlago, temperatura ne preseže 70C. Idealno za shranjevanje jabolk, krompirja in ostalega sadja in zelenjave. No, tast je celo ugotovil, da je klet dobra tudi za sušenje njegovih lovskih salam in klobas, tako da nam tudi te dobrote visijo s stropa.

Tu je pa še nekaj slik hiše:

  • Share/Bookmark

25 odgovorov zaenkrat »

  1. 1

    Tine pravi,

    14.01.2009 @ 07:23

    Super blog! Žal je tako, da zmeraj na koncu ugotoviš, kje bi lahko kaj naredil bolje. Ampak kljub temu verjamem, da vam je uspelo zgraditi zelo simpatičen in še pomembneje, za bivanje prijeten dom. In hvala za vaše prispevke na tem blogu, jih je bilo zelo zanimivo, tudi kdaj poučno, brati.

  2. 2

    D.P. pravi,

    25.01.2009 @ 01:20

    Tudi z moje strani čestitke za super zapise.
    Ravnokar se pogovarjam z Jarisom glede hiše in ena od njihovih idej je ravno kombinacija talnega in radiatorskega gretja (+ toplovodna črpalka in kamin in sončni kolektorji). Mi poveste prosim kaj več o tem, zakaj se vam to v praksi ni obneslo?
    In če lahko še besedo več o parketu v kopalnici. Zakaj vam je tako všeč?
    Najlepša hvala vnaprej za odgovor.

  3. 3

    kemo pravi,

    26.01.2009 @ 15:20

    Radiatorji + talno pomeni: dva toplotna kroga z različnima temperaturama. V peči in zalogovniku moraš segrevati na višjo temperaturo, kar pomeni manjši izkoristek t. črpalke in večje izgube zalogovnika. Regulacija takega ogrevanja je kompleksnejša in dražja. Potrebuješ avtomatske mešalne ventile za talno. Potrebuješ dve novi vodni črpalki (eno za talno in eno za radiatorsko), ki tudi požreta kar nekaj energije. Pa že sama razdelitev na dva ogrevalna kroga pomeni precej višje stroške za ureditev kurilnice.
    Parket v kopalnici je topel, prijeten za hojo z bosimi nogami, pa na splošno nam je les všeč. Voda mu vsaj za enkrat ne škodi, res pa, da kakšne poplave nismo imeli in upam, da je tudi ne bomo.

  4. 4

    D.P. pravi,

    2.02.2009 @ 19:04

    Torej, če prav razumem, bi lahko ta kombinacija prišla v poštev, če bi bili radiatorji na elektriko, ko je treba kaj na hitro ogreti, ostalo delata kamin in talno?

    Parket v kopalnici je isti kot drugod v hiši ali je kak poseben?
    Hvala

  5. 5

    kemo pravi,

    5.02.2009 @ 08:48

    Da, tudi to je ena varianta, ne vem pa, koliko je ekonomična. Sodelavec hvali tudi stensko ogrevanje, ki naj bi bilo precej bolj odzivno od talnega, seveda pa je potrebno imeti dovolj prostih sten brez omar.
    Parket je poseben (Weitzer Wave) in tudi posebno drag (100Eur/m2). Ampak kopalnici sta majhni, tako da skupen znesek ni bil pretiran.

  6. 6

    Igor pravi,

    21.04.2009 @ 20:46

    Pozdravljen!

    Čestitam za odlično pisanje in predvsem za podvig. Zidanje hiše je res velikanski projekt.
    Jaz se tudi odločam za toplotno črpalko zemlja – voda s konvektorskim gretjem. Hiša bo na Primorskem (cca 120 m2) ogrevanega prostora. Sicer so mi pri Termotehno izračunali, da bi potreboval 8 kw moč črpakle. Zanima me pa, koliko moč varovalk potrebujem za takšno zadevo oziroma za celotno hišo? Ne vem ali bo 3 x 20 A dovolj ali je potrebno 3 x 25 A? Glede na vaše izkušnje mi mogoče lahko kaj priporočate?

    Hvala ta odgovor!

    Lp, Igor

  7. 7

    Aleš pravi,

    8.05.2009 @ 17:09

    Pozdravljeni
    Tudi pri nas doma imamo TČ sistem ZRAK /VODA, znamke ALPHA INNO tec, delajo tudi za SIEMENS, in moram povedat, da sem zelo zadovoljen.
    Po celi hiši imamo talno gretje, radiatorje sem postavil samo v kopalnice, za vsak slučaj, a jih do danes, dve sezoni, še nismo uporabili. Pomembno pri kombinaciji talno/ radiatorsko je, da so tudi radiatorji dimenzionirani na nizkotemperaturni režim obratovanja, to se pravi na 35 do 40 stopinj vstopne temperature vode in pa za talno obvezno štiripotni avtomatski mešalni ventili z dobro regulacijo, pa vse dela kot je treba. Sobe so ogrete na 20 do 21 stopinj hodniki pa 18 stopinj.
    Položene so tudi cevi za prezračevanje z rekuperacijo, za vse prostore v hiši, vendar še niso v delovanju, ker še ni financ za rekuperator.
    Vse instalacije od elektrike, ogrevanja, vodovoda in prezračevanja, razen kurilnice, sem naredil sam in zaenkrat vse kar je v delovanju, deluje kot je treba.

  8. 8

    Aleš pravi,

    8.05.2009 @ 17:29

    Pozdravljen Igor

    Naša TČ ZRAK/VODA je 12 kW in imamo 3×20 A varovalke, pa ni nobenih težav, tako, da za 8 kW nikakor več kot 3×20 A.
    Moram pa povedat, da mi konvektorsko ogrevanje ni preveč všeč, ker je premočno kroženje zraka in prahu po prostorih in vas to lahko moti.
    Konvektorsko ogrevanje je edino sprejemljivo v kombinaciji z hlajenjem, vsaj zame, pa še dražje je od talnega gretja.
    Pa še nekaj
    Zanima me koliko so ti izračunali ceno za TČ in zemeljski kolektor z regulacijo?
    Za primorski konec, je povsem odveč TČ ZEMLJA/VODA, KER IMATE DOVOLJ VISOKE TEMPERATURE tudi pozimi, tako da bi ti TČ ZRAK /VODA povsem zadoščala, pa še začetna investicija bi bila manjša, na izkoristku pa tudi ne bi bilo kakšne velike razlike, če bi sploh bila.

    Sprašujem pa tudi zato, ker prodajam svojo 2 leti staro TČ ZRAK/VODA, ker dobim novo, delno kot promocijo in bi bila gotovo cenejša kot ponujena iz strani Termotehne.

    Če te slučajno zanima se oglasi na mail: slower969@yahoo.com, pa ti pošljem tel. številko in te povabim na neobvezen ogled, na gorenjsko.
    lepo pozdravljen

  9. 9

    Muster pravi,

    23.06.2009 @ 23:33

    Absolutno se strinjam z izbiro zrak-voda toplotne črpalke za Primorsko, tako v kombinaciji s talnim kot tudi z konvektorskim ogrevanjem.
    8kW toplotne moči pomeni pri zemlja voda tč cirka 2kW električne moči – zadostovati morajo 20A varovalke.
    Podjetje pa je Termo-tehnika ne Termotehna, niso pa edini, imas se dovlj veliko izbiro, predvsem za zrak-voda ne priporocam Termo-tehnike.

    LP

  10. 10

    andrej pravi,

    2.07.2009 @ 00:34

    kaj pa menite o ogrevanju s kilmami? Hišo na gorenjskem ogrevam samo s klimami. LP

  11. 11

    Aleksander pravi,

    3.08.2009 @ 08:50

    Hiše se mi zelo dopade!
    Vse čestitke.

  12. 12

    talnoogrevanje pravi,

    19.09.2009 @ 10:31

    čestitke pri hiši. Vesel sem da takole pišete o hiši. Torej je izbira talnega ogrevanja hkrati z radiatorskim zgrešena. O takem načinu ogrevanja sem razmišljal tudi sam.

  13. 13

    Ivan pravi,

    31.10.2009 @ 22:43

    Mogoče veste, ali so ostale parcele na Langusovi, ki še niso pozidane, že prodane ali so še v prodaji in kje lahko dobim naslov prodajalcev teh parcel. Hvala !

  14. 14

    Matija Zajec pravi,

    18.04.2010 @ 04:41

    čestitke pri hisi in koncno poplacanem delu, ki ste ga vlozili v svoje novo domovanje. Odlicna je tudi izbira toplotne crpalke, ki je vsekakokr najbolsi nakup za to situacijo.

    LP

  15. 15

    Toplotna Črpalka pravi,

    26.07.2011 @ 20:22

    Čestitke z manjšo zamudo tudi iz moje strani! :)
    Sicer se pa mi resno zanimamo o implementaciji toplotne črpalke in me zanima, če imate mogoče kakšen uporaben nasvet oz. priporočilo za kakšnega mojstra, ker smo na tem področju popolni laiki. Hvala

  16. 16

    toms shose pravi,

    8.09.2011 @ 10:23

    Very informative post. Looking more to something similar to this designer sunglasses 2011.

  17. 17

    wholesale Cheap Jerseys pravi,

    9.09.2011 @ 08:40

    me gustaria sabera de la historia de haity en el tiempo q la realeza francesa lo dirigia y como se llamaba el duke cuando los negros se revelaron y si era el duke lassalle enviado por napoleon a gobernar en haity. gracias.

  18. 18

    johc pravi,

    17.10.2012 @ 19:58

    jaja Kemo si že odklopil zalogovnik?

  19. 19

    Matej Podlesnik pravi,

    12.04.2013 @ 10:07

    Tudi pri nas grejemo letošnje zimo s toplotno črpalko zrak/voda in smo več kot zadovljnji. Prihranek v primerjavi z gretjem na kurilno olje je več kot očitno, kupil sem jo v podjetju Ream http://www.ream.si in tudi fantom v podjetju gre zahvala za njih trud in pomoč pri ogrevanju

  20. 20

    Peči in kotli na pelete pravi,

    20.05.2013 @ 12:49

    Pozdravljeni!

    Želel bi pohvaliti vaš blog, je koristen za vsakogar, ki se bo podal v gradnjo hiše in bo želel zbrati čimveč informacij na to temo. Podobno lahko najdete zbrane informacije o pečeh in kotlih na pelete na tej spletni strani: http://www.peci-na-pelete.com/.

    Lep pozdrav

  21. 21

    Aljaž Zaviršek pravi,

    25.02.2019 @ 15:41

    Pri nas imamo že 2 leto toplotno črpalko Mitsubishi zubadan in smo zelo zadovoljni.
    Montiralo je pa podjetje https://svet-klime.si/toplotne-crpalke/

  22. 22

    Bojan Ručman pravi,

    1.03.2019 @ 11:34

    Pozdravljeni,

    super blog ki se mi zdi zelo koristen. Mi smo pri gradnji hiške 90m2 izbrali ogrevanje s klimatskimi napravami Mitsubishi. Ker smo na primorskem, nam zadeva čisto zadostuje. Pri svetovanju in nakoncu sami izvedbi, so nam pomagali tudi fantje iz Svet klime. https://svet-klime.si/

  23. 23

    Izdelava fasade pravi,

    7.05.2019 @ 10:35

    Izdelava fasade
    Izdelamo kakovostno fasado za vaš objekt z izolacijo in vsemi potrebnimi postopki za izdelavo fasade, ki so potrebni, da bo fasada obstojna dolgo časa in bo izgledala kakovostno.

    Obnova fasade
    Obnova fasade se začne pri sanaciji obstoječega stanja. Poskrbimo, da je obstoječa fasada ustrezno sanirana, suha in uredimo novo fasado ter izolacijo hiše na skrbno pripravljeno površino.

    Izolacija fasade
    Uredimo kakovostno izolacijo hiše pri izdelavi fasade. Poskrbimo, da je stopnja izolacije ustrezna, pri tem pa uporabimo najkakovostnejše materiale, ki omogočajo največjo stopnjo izoacije.

  24. 24

    Klima mitsubishi pravi,

    7.05.2019 @ 11:23

    Pri nas pa se ukvarjamo s klimatskimi napravami. Verjetno so klimatske naprave mitsubishi najboljša izbira. Sicer so nekoliko dražje, a dolgoročno gledano se verjetno obrestuje …

  25. 25

    Matej Podgoršek pravi,

    2.07.2020 @ 14:54

    Odličen blog. Tudi sam se strinjam z izbiro toplotne črpalke zrak-voda, tako v kombinaciji s talnim kot z radiatorji.

    Imel sem dilemo med MITSUBISHI Zubadan in DAIKIN altherma. Po tehtnem premisleku in po zeloooo dolgem odločanju smo izbrali Mitsubishija. Naj pohvalim ljudi iz podjetja Vitanest, sicer so uvozniki, vendar so nam korektno svetovali pri izboru. Če kdo želi povezavo do njihovih poduktov: https://vitanest.si/kategorije/toplotne-%C4%8Drpalke

    Lep pozdrav

Komentarji RSS · TrackBack URL

Komentiraj

Komentiranje iz tujine je omogočeno zgolj prijavljenim uporabnikom !